Ўзбекистон ЕОИИга қўшилса, мамлакат иқтисодиёти учун транспорт харажатлари камаяди, аммо миллий авиаташувчилар кучли рақобатга дуч келади.
ЕОИИда кузатувчилик мақоми қуйидагиларга имкон беради:
- ЕОИИ транспорт қоидаларидан фойдаланиш;
- Транспорт харажатларини камайтириш;
- Транзит имкониятларини кенгайтириш;
- Юк ташишдаги процедураларни унификация қилиш;
- Логистика тизимларини биргаликда ривожлантириш;
- Қувурли транспорт тизимларга ва портларга тенг шартларда фойдаланиш ҳуқуқини бериш.
Ўзбекистоннинг ЕОИИга қўшилиши билан:
- Ўзаро савдода тартиблар соддалаштирилади;
- Экспорт божхона тўловлари олиб ташланади;
- Юк ташиш харажатлари камаяди;
- Янги транзит йўналишлари жалб этилади;
- Автомобиллардан фойдаланиш самарадорлиги оширилади;
- Юк етқазиш муддатлари тезлашади;
- Йўловчиларга хизмат кўрсатиш сифати ошади.
Ўзбекистонга ЕОИИ кузатувчиси мақоми берилмоқда
Ўзбекистон темир йўл ташувларидаги умумий ҳажмида ЕОИИ давлатларининг улуши:
- Экспорт юкларни ташишга 69%
- Импорт юкларни ташишда 68%
- Транзит юкларни ташишда 94%.
Ўзбекистон автомобиль транспортида юк ташувларидаги умумий ҳажмида ЕОИИ давлатларининг улуши:
- Экспорт юкларни ташишга 59%
- Импорт юкларни ташишда 58%
- Транзит юкларни ташишда 41%.
Ўзбекистоннинг ЕОИИга қўшилиши билан темир йўл транпорти харажатлари қисқаради:
ЕОИИ давлатлари билан юк ташувлар ва денгиз портларига транзит орқали чиқиш харажатлари йилига ўртача 200-240 млн. долларга камаяди.
2021 йил Давлат дастури муҳокамага қўйилди
2021 йилги Давлат дастури лойиҳасидан қандай ижтимоий ўзгаришлар ўрин олди?